onsdag

Gresskarbrød.

Jeg kjøpte en pose gresskarfrø,
og lurte på hva jeg skulle bruke den til...

Så jeg bakte brød, og hadde hele posen i deigen.
De ble kjempegode.

Her er oppskriften:

1 kg sammalt fin hvete
300 g speltmel eller hvetemel
200 g helkorn
300 g grov rug
1 pakke kruskakli(300g)
1 dl hvetekim
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 pose/350 g gresskarfrø
2 pk gjær
2 ts salt
2 l vann
Heves i minst 1 t
Has i 3 lettsmurte former
Ikke etterhev, stekes i 1 time 220 g
Ha det så fint!
Klem Gry : )

8 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Såg jättegott och nyttigt ut - men jag vet inte riktigt vad de heter på svenska - inte solrosfrön som jag trodde först för det hade du ju också?

Kram Maud

liven sa...

Dette så veldig godt ut:o)

Ha en fin dag:o)

Gry sa...

Maud, gresskar heter pumkin på engelsk, vet ikke hva det heter på svensk. : )

-Mitt lille rede- sa...

Brødet såg veldig godt ut! Tusen takk for at du deler oppskriften med oss :-) Ha ei riktig god helg! Klem fra meg

Besta sa...

Det så godt ut..spennende med nye oppskrifter..God helg

Heidi sa...

Hmm ....det er nesten som jeg kjenner lukten av nybakt brød.De ser virkelig gode og ikke minst sunne ut.de må jeg nok prøve,takk for inspirasjonen:) Klem fra Heidi

Himmelblaa sa...

Så fin blogg!

FO - 2 sa...

Nammi! :)))