fredag

Mitt kjøkkenvindu i Juli.

 Mitt kjøkkenvindu i JULI er fylt med:
 Litt av Bryggen i Bergen,
en innestøpt Piraya fra Venezuela,
 Et glasskip fra Reine i Lofoten,
 Skjell og stein fra all verdens strender,
 blodsteinssmykker kjøpt på en strand i India,
pudderdåse med skjelldekor(Tia),
 en skarv-smidd av Smeden på Sund,
 en klippfisk med Bacalao-oppskrift fra Kristiansund,
 en fiskegutt fra Hellas,
ei fjøl med skjell laget av Karoline når hun gikk i barnehagen,
et stort sneilehus plukket på en strand i Karibien,
 
 Poseidon- havets konge fra Santorini,
et norgeslass med steiner fra mange ferier,
 fisk og sjøstjerne i glass.
Så mitt kjøkkenvindu i JULI er fylt med: alt ved havet og fra havet.
Det er laget til ære for min kjære sjømann som kommer hjem i Juli fra havet.....

12 kommentarer:

RoseSommer sa...

Ved første øyekast så det bare ut som en litt "rar" samling ting, men når du forteller så ser jo jeg også at dette er en fantastisk samling skatter!
Tusen takk for turen :-)
God helg.

Hjertedamas blogg sa...

Koselig!!! Tror jeg snart må få litt orden på huset, så jeg kan få stæsjet litt i kjøkkenvinduet igjen!!! Klemz Grethe

Desirée sa...

Så morsomt, flott og litt anderledes vindu denne gangen! Koselig å høre historien bak pynten også. Skikkelig søt den fisken der... eller ikke hihihihi!

Ha ei riktig god helg, og en flott juli!

Klem fra Desiree

managed exchange sa...

Cute!

Sivs hus sa...

Hei, Herlig samling sjøliv i ditt vindu:-) sommerklem Siv

Brit Strikkenerd sa...

Hærlig sjørealitert vindu. Skulle nok hatt et slikt jeg også som bor et steinkast fra sjøen..
Fikk litt inspirasjon av å ta en titt på vinduet ditt - takk skal du ha:)

liven sa...

En flott samling av maritime saker i ditt julivindu :o)

ha en fin søndag Gry

Pernilla sa...

En herlig blanding av sommerens og havets alle skatter.
Pernilla

Maggie Lamarre sa...

wow this is really kewl...

Don’t forget to add it to our linking party for our readers to discover your blog at

http://www.passionatelyartistic.com/2011/06/2011-4th-of-july-celebration-menu-from.html
Maggie
http://passionatelyartistic.com

Mamma C sa...

Vilket härligt sommarfönster det blev. Nästan känner lite havsdoft.
Kram Mamma C

Deni sa...

Is bealtifullll!!!!!

loftkroken sa...

Kjekt med gode minner:)
Flott du deler de med oss :)

Sommer klem