torsdag

Stettfat av gamle fat og lysestaker.

Jeg har lenge tenkt på lage noen fine stettfat.
 Har sett det både i blogger og i blader,
 og da jeg var innom Tia(bruktbutikk på Fauske) i går,
handlet jeg inn lysestaker og fat.
Først fikk alt en grundig vask i oppvaskmaskinen,
så måtte jeg se hva som passet samme.
Da var det bare å sette i gang.
Blande et tokomponentlim, som er beregnet for porselen og keramikk.
Smøre lim på lysestaken,
  finne midtpunktet på tallerkenen,
 og lime sammen.
Etter 1 times tørk ble de snudd, for å stå ytterligere 23 timer før limet er helt tørt.
Det kan ikke vaskes i oppvaskemasinen, men ellers tåler det, det meste.
Det ble mange fine stettfat.
Dette var det nest fineste...
Det aller fineste ble dette, 
og jeg har allerede tatt det i bruk. 

24 kommentarer:

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så smart og flott!
Slik kan en jo mikse sitt eget helt spesielle stettfat, og ingen vil ha maken:)
Genialt og vakkert!

Beth sa...

Du verden såå flotte?
Hadde aldri kommet på denne tanken selv...
Nå er det bare å sette i gang og produsere, for disse får du solgt så lett som ingenting.
Hvem kunne ikke ønske seg et sånt unikt stettfat?

Klem Beth...

Orlaug sa...

Du hendelse....so mange fine stettfat du har laga.
Dei er verkeleg flotte.
Trur eg må ta meg ein tur på brukten snart.....

h.espe sa...

Såååå utrolig flotte fat du har laget - helt nydelige, og så mange da!!! Flinkisen!!! Herlig med gjenbruk:o)

Ønsker deg en flott uke videre!

Klem fra Hildegunn

Anonym sa...

Så smart og flott.
Ble så stilig.
Smart gjenbruk.
Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Bestefars Verksted. sa...

Hei Gry,skal si du er på hugget....hihiiiiii...så mange flotte fat !!! Pleier å være innom Tia,jeg også,men nå er det lenge siden gitt.....kjenner abstinensen begynner å komme :) Så spennende å gå der,og det er jo så stort,så du skal jammen ha god tid !! Gjenbruk er en bra ting,altså........selv holder jeg på med tags,av drivved.......ikke helt god vettu......rørleggeren bare rister oppgitt på hodet....men allt er en vanesak.....hihiii,han begynner vel å kjenne mine rare innfall !!! Noe må man jo finne på i denne intense sommervarmen...heheeeeee.....nei,den lar vente på seg,må man kunne si ! Jeg bærer planter ut og inn,og ut igjen.....blir jo helt forvirret stakkar,disse vekstene som liksom heter sommerblomster....! Nei,kos deg videre,med både araldit og lysestaker.....du er et oppkomme av ideer,det skal du ha :) Og,en stor inspirasjonskilde :) Klem fra Tverlandet.....midt i natten :) Nattugla har gode dager.....hihiii :)

Unknown sa...

Åhh, så flotte de ble... :O)
Jeg har laget et stettfat på 4 etasjer, med gamle kopper imellom fatene... :O)

Gøy å lage og flott ble det.

Ønsker deg en superduper dag!

Maliva`s verden sa...

Hei...dette var virkelig et kreativt innlegg. Lekre fat ble det alle sammen;o) Ha en fin dag! Klem fra Maliva

Fjordheim sa...

Så mange flotte fat du har laget.
Kom til å tenke på etpar lysestaker jeg har på loftet. Lurer på om jeg ikke skal laget etpar fat av dei. Må bare på bruktbutikken å kjøpte etpar tallerker først. Vet at det er noen fine der som jeg kan bruke.
Ha ei flott helg :)

Turid sa...

Så kjempe fine de ble-har å sett ideen tidligere , men aldri gjordt noe med den -no skal æ gjøre alvor av det!Takk for påminnelsen- de var altså så fine fatene dine!

Tonemor sa...

Dette ble altså super bra!!!

siddisisalou sa...

Så fint - en kjempegod ide. For hvem har ikke en enslig tallerk og en lysestake stående.

Ruth sa...

Noe så LURT. Så snart jeg kan skal jeg på bruktbutikk og handle fat og lysestaker - det er sikkert og visst. Det er godt mulig at rispapirlampa oppe på gjesterommet får seg en fornyelse også. Du er virkelig et oppkomme av gode og brukbare ideer. Tusen takk skal du ha.

Ha en super dag.

Eirin Bjørnstad sa...

Så utrolig flott! Og for en kjempeidé!
Det hadde vært noe med en kreativ åre som din. ;-)

Alt godt fra Eirin

Januarsola sa...

Nais!! Kjempe flott gjenbruk-ide fra din brønn av oppkom. Hvor tar du det fra, lurer jeg på mange gang. Snill er du også som deler med oss :0)

Lovise sa...

Så gøy dette var da:) Lekre fat har du laget. Det eneste som er litt vanskelig er at de tar litt mye plass i skapet....

Linda sa...

Nydelige,serlig det nederste:))

Klarafina sa...

Kjempefine! Ingen som har maken til disse.
Det var utrolig hvor mye fint det var å få i den butikken......

Kort og Søm sa...

Utrolig flotte!!
Og en god ide...
Hilsen Fredrikke :O)

Stubbetufsa sa...

Hei, GryNoKa!
Jeg spurte deg i forrige innlegg: Blir du med på "Gaver på vandring"? Du kommenterte med at du var for sein, men det er du ikke! Jeg har to jeg skal sende gaver til, og du kan bli den tredje! Gi meg beskjed!

salige lavendel sa...

Her var det storproduksjon på gang!! De ble veldig flotte da.

Mamma C sa...

Men jisses vilka fina fat du gjort.
Ha en fin och skön helg.
Kram mamma C

Stubbetufsa sa...

Å, du aner ikke hvor glad jeg er for at det ikke bare er meg som distraheres mye!
Det heter kanskje at man ikke klarer helt å komnsentrere seg...
1: Du har laget nydelige fat!
2: Du blir altså den tredje som får en pakke fra meg om ikke så lenge.
Kan du sende meg din adresse på
mabrisimalfakrøllonlinedotno
erstatt alfakrøll med tegnet for det, og dot med et punktum (robotlesere skal ikke ha det for lett!).
Klem!
(Her var jeg veldig konsentrert!)

Unknown sa...

Hej
Så fint du har gjort, alla faten! Urläckra!!!

Kramar
/Maggan