onsdag

Utstilling av mine eggeglass

 I dag har jeg hatt utstilling med eggeglassamlingen min.
Jeg har over 200 ulike eggeglass.
Damene som arrangerer Håndarbeidskafeen hadde invitert meg,
for å lage utstilling og snakke litt om matbloggen min.
Jeg delte ut oppskrifter og anbefalte flere ting de kunne bake til påske.
Blant annet denne kjempegode appelsinkaken med gulrot,
veldig saftig og holdbar. Prøv den du og oppskrift her.
 Men tilbake til eggeglassutstillingen......
 Jeg har noen til pynt på kjøkkenet mitt,
 mens bla. disse har vært nedpakket en stund.
 Her er noen kjøpt på ferieturer:
fra Gran Canaria, Amsterdam og Nice. 
 Fra Tyrkia, russiske, i plast, tre og  terrakotta.
 Ei høne, mitt første: dåpsgave,
og de to fra Finland kjøpt for 23 år siden,
 når jeg begynte og samle.
Sånn... nå har du og fått sett litt av eggeglassamlingen min.
Hva samler du på?

7 kommentarer:

Malu sa...

WOW!!!
For en fantastisk samling.
Det er så gøy å ha noe man har samlet på lenge.
Jeg klarer ikke å gå forbi gamle kaffekopper,så det begynner å bli en stor samling.Ellers så har jeg samlet på kaleidoskop siden jeg var en liten tulle.
Takk for oppskriften.Den skal prøves ut i påsken.

:o)

Orlaug sa...

Hei!
So artig å sjå samlinga di av eggeglass.
Har faktisk ei endå større samling sjølv (ca 350 trur eg).
Hadde dei lenge ståande på hyller (laga av golvlister) rundtom på kjøkkenet. So var det plutseleg ikkje noko interessant lenger, og no står dei nedpakka i kjellaren.Kjenner att fleire av dei du viser.......

Ruths datter sa...

Det var litt av en samling.Masse flotte eggeglass her. den apelsinkaken se supergod ut.
Klemz

Fjordheim sa...

Så mange flotte eggeglass.
Har ikke mange eggeglass, men en del fløtemugger og kanner. Men samler ikke så veldig bevist på noe. Men kjøper enkelte visst jeg finner noen fine til en brukbar pris.
Høres spennende ut den kaka. Må kanskje prøve den til påske.
Ønsker deg ei herlig helg :)

Brit Strikkenerd sa...

Flott samling og artig at du får vist de frem. Appelsinkaka har jeg laga og den ANBEFALES på det varmeste- knallgod. Ellers likte jeg godt trauet med alle påskeeggene, det ble virkelig dekorativt. Mulig jeg låner den ideen. Ha flotte forberedelses dager fram mot påske:)

Yvonne sa...

Oi så mange flotte!! Her er det fingerbøller som det samles på=) hehe

Hajan sa...

Det var en väldigt fin samling du har av Påskepynt,väldigt vackra små äggkoppar.Du har sådan äkta smak för saker och ting.