søndag

Klippekrans u/melk og HØST...


Jeg har laget klippekrans uten melk
(Karoline kommer hjem en tur og hun tåler ikke melk )

Oppskrift:
1/2 l lunken vann
1/2 dl rapsolje
1 pk tørrgjær
1 egg
50 g sukker
ca 1 kg hvetemel

blandes godt, og settes til heving til dobbel størrelse.
kjevles avlang , og strøs med kanel og sukker.
Rulles sammen og settes som en ring på en smurt bakeplate
Klipp nesten ned, og brett hvert klipp til vekselsvis høyre og venstre.
Heves ca 1/2 t og stekes i 200 g i ca 20 min.



HØST
Min manns nyeste leketøy.. blåser bort løv.

Vi har raket og kjørt bort løv i dag.
Prøver å gjøre hagen klar til vinteren.

men vi måtte jo ha det litt artig og.....

Ha en fin høstuke!

Klem Gry : )

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men ni ser ju lite ruskiga ut där i lövhögarna!:-)

Vilken vacker och god krans du baket!
Firade ni också kanelbullen igår?

Kram Maud

Besta sa...

Så artig bildene i løvet var, og kransen så deiiiiilig ut.

Muffin sa...

Nam nam dette så godt ut! Dere holder på med så masse artig i Valnesfjord, tror jeg må ta meg en tur! Og ja, jeg så noe kjent på rød-bildet ditt, så det tvert men ville nå ikke skryte da! (Har du ikke brukt opp rosegeleen ennå?) Kos dokker fortsatt!

Mamma C sa...

Har en kompis vars barn är mjölkalergiker hon bakar oxå på vatten. Man känner ingen skillnad tycker jag. Vilken rolig leksak din man har fått. Roliga bilder på er med löven.
Ha en bra vecka.
Kram mamma c

Gårdsromantik sa...

Hej!

Tyvärr blir ju frakten ganska dyr till Norge - men ubder 200:- blir det i vart fal ingen tull.

En handuk t ex kostar mellan
40-70:-.

Kram Maud

Jorun sa...

Morsomme bilder!!!
Lappene mine har jeg bestilt på:
minanamnband.se

Huset på toppen sa...

Hmmm,den kransensåutrolig god ut!!Takker for oppskriften,den skal jeg ta med meg i barnehagen.Av og til så baker vi,og da er det kjekt å lage noe godt som alle kan spise uten melk,da vi har noen barn som er allergikere!!

Artig løv bilde av dere alle sammen:-) Årets julekort??

Ønsker deg en riktig god natt,og en fin mandag!!

FO - 2 sa...

Her var det mye kos og glede.
Herlig! :)
Morsomme bilder av familien der.
Virkelig artig! :)))

Cloudberry sa...

Så flott å se voksne som tør å leke og tulle! Tror mange av oss hadde hatt godt av å gjøre som dere ;)
Her baker vi også uten melk - og egg.

Anneli sa...

Ja det er viktig å ha det litt gøy når man jobber (:
Takk for tips på bloggen min!
Ha en fin uke og du er <3lig velkommen innom butikken (:

liven sa...

Så godt det så ut!!
Deilig med gjærbakst!!

Så kjekt leketøy din mann hadde fått da...hihi

Morsomme bilder!! det gjelder å ha litt humor til arbeidet:o)
Ha en fin uke:o)

Stjerneglimt sa...

Hei! Jeg har vært på besøk hos deg... =0) Så mye fint du lager! Flotte malerier, og så søte "nøttebabyer" =0)