fredag

Brente mandler.

Nå som adventstiden nærmer seg har
jeg har en super oppskrift på brente mandlersom jeg vil dele med dere:
Brente mandler:
5 dl mandler
2,5 dl melis
0,5 dl vann
litt kanel
alt blandes i en lett oppvarmet stekepanne, kokes så vannet fordamper og sukkeret krystalliserer seg. Sett plata på full styrke og rør godt med en tresleiv, til alt er gyldent. Hell massen på et bakepapir kledd brett (som tåler varme) , dra de utover med tresleiva...den er kjempevarm.(Pass på å ha barn lang unna.) Del de fra hverandre før de blir for kalde. Når de er kalde og putte de i poser eller en boks.
Eller nytes sammen med en god kopp kaffe.
Jeg ønsker dere alle ei riktig god helg!
Sjekk her på matbloggen min, 
en bedre forklaring og fremgangsmåte.
Klem Gry : )

14 kommentarer:

Nita sa...

Oj, dette så godt ut! Og så skjønn kaffeduk du hadde :)
Har et lite spørsmål angående englekyssene dine; setter du på glansbildene før de tørkes i ovnen (må kanskje det hvis de skal sitte)? Meg og en venninde skal ha bakedag skjønner du, og jeg tenkte å prøve disse :)

God helg til deg også :)

Gårdsromantik sa...

Åh så gott det såg ut!

Vad är mellis - brunt socker?

Kram Maud

Hulda sa...

Mmm, dette så veldig godt ut! Det er jo så god smak på de. :)

Gårdsromantik sa...

Du menar Florsocker!

Kram Maud

Karoline sa...

Åh nam! Håper du lager litt ekstra så jeg får masse når jeg kommer hjem til jul;) Klæm!

Klarafina sa...

Brente mandler er en favoritt! Kanskje jeg skal prøve å lage selv?

Mamma C sa...

Brända mandlar är riktigt mums. Ha en bra helg.
Kram Mamma C

Ingunn sa...

namnam....tror det blir brente mandler her i huset også til jul;)

Men seriøst!!!.....du bare må prøve vaffler med hapå!Det er virkelig godt. Ikke rynk på nesa før du har prøvd....er du ikke skikkelig oppdratt i vaffelkunsten??hehe....namnam!

Klem Ingunn

h.espe sa...

Hei på deg i natten...
Ja, nå begynner snart julesemningen å snike seg innpå... Gleder meg til å begynne å pynte neste helg.

Tusen takk for oppskrift på brente mandler - det er juelgodteriet mitt fremfor noe..!!! MMMMMMMMM...

Ønsker deg en flott helg!

Klemmer fra Hildegunn:o)

Tiril sa...

Brente mandler , så kjempegode ut, disse vil jeg prøve meg på.
Hei forresten, tror ikke jeg har vært her før.
Koselig blogg du hadde, jeg kommer nok igjen.
En god helg til deg.

Huset på toppen sa...

Mmmmmm,dette så godt ut.Og så flott du har pakket de inn i cellofan og fin etikett. Kjekt å gi som gave
Ha en fin helg,Gry!
Klem

Malla sa...

Nå har jeg kopiert oppskriften på brente mandler. Skal prøve dem i morgen. Får håpe jeg får det til.

Ha en fortsatt fin kveld!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Brente mandler er kjempegodt, men jeg har ikke vært så heldig med dem bestandig... kanskje jeg kan prøve din oppskrift neste gang...
Ha en flott søndag!!

lavendel mio sa...

oi..for en nydelig blogg du har.Masse inspirasjon å ta med seg:)Håper det er greit at du havner på favorittlista mi:)

Go adventshelg:)