søndag

Bjørkehjerter og kranser

I dag har jeg plukket bjørkeris
i det vakre høstvært
og laget kranser og hjerter
Bjørka luktet godt....
Kvistene jo vries og tvinnes endel,
for å den rette fasongen.
Her er resultatet, synes de ble ganske fine...
Jeg skal pynte kransene litt..
kanskje kongler eller rødrutete hjerter... vi får seEllers har jeg bakt sjokoladekake i dag. Den står helt til venstre bordet, etter den står en vakker lysestake i luffarsløjd, som jeg kjøpte hos fru Dahl fredag. Den skal pyntes opp og brukes til adventsstake.

Ha en strålende vakker uke!
Klem Gry : )

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka Vackra hjärtan och så fint kök du har!

Blev riktigt sugen på chokladkaka - men måste nog få i mig frukost först ;-)

Kika in til mig - du kan vinna en kandelaber.



Kram Maud

Janne i Fagerlia sa...

Nydelig! Ingenting slår det som er laget av naturmaterialer.

Hanne sa...

Takk for stadig nye, gode idéer til ting man kan lage av det man finner rett utenfor husveggen. Disse kransene og hjertene ble veldig fine. Lystastaken din ser også kjempefin ut - blir spennende å se hvordan du adventspynter den. Ja, for du viser den vel fram?
Ha ei strålende uke!
Klem

M sa...

Hei Gry!
Må bjørkegreinene være fuktig før de tvinnes?
Har lyst til å herme nemlig, de ble kjempefine!!
Klem, M

Magdalena sa...

heia så fiiint!! slike hjerter elsker eg også å lage,- så er de så vakre...

klem, magny

Tino sa...

Så fint det ble, synes det er så flott å kunne lage ting av det som befinner seg i naturen.
Så koselig kjøkken du har, høres nydelig ut med sjokoladekake.

Ha en fin uke,klem :)

MODERN COUNTRY sa...

Åh for noen vakre hjerter du har laget ut av greinene! Tenk så fint det kan gjøres ut av bare noen kvister. De må vel være sånn passelig bløte og tøyelig for å få den fine formen. Jeg har plukket lerkegreiner i dag, og vil lage en liten krans ut av konglene. De er noe av det vakreste jeg har sett. Som små rosetter. Jeg kan jo bruke bjørkegreiner til å lage selve kransen. Nå ble jeg ivrig her :)

Ha en topp uke!
Aina

M sa...

Tusen takk for gode råd...jeg tror jaggu meg jeg må se nærmere på Maskepi boken også.....selv om jeg enda ikke kan hekle (hyyysssj bloggsynd)
Jeg har så liten tid til sånne gøye ting for tiden, men håper på bedre tider!

Klem,M

Anita sa...

Hei
Det var mange fine kranser og hjerter. Jeg har også planer om å lage meg ett slikt hjerte av kvister. De er så fine.
Ha en fin uke!
Hilsen Anita.