mandag

Mitt kjøkkenvindu i November.

 Mitt kjøkkenvindu i november er fylt med tørkede Hortensia,
 halmkranser med himmelblåe bånd,
og titteglass fylt med eventyr.
Det første titteglasset er fylt med:
To små nisser,
 som koser seg i en liten stol
 med en liten bok,
og en liten kopp med te.
Her uten glasskuppelen.
 Det andre titteglasset er fylt med:
En engel i en glasskuppel,
to små alver,
 og smykker med bittesmå detaljer.
 Uten kuppel...
 Detaljer...
 smykkene har jeg fått av min yngste søster (hun vet hva jeg liker).
 En blomsteroppsats av tørkede Hortensia,
 i en blondedekoret vase.
Tørket Hortensia i skjønn harmoni!
 To halmkranser som jeg laget i går se link
 Halmkrans med Hortensia, enkel og vakker.
Mitt Kjøkkenvindu i november,
fylt med senhøst, en lengsel mot advent, jul og lysere tider.
***
Ønsker alle en eventyrlig november.

17 kommentarer:

Ruths datter sa...

Du så flotte kransene gjorde seg i vinduet ditt. Kjempefint. Dette var et stemningskock.
Klem

Beth sa...

Nydelig! Fikk litt julestemning nå jeg...:-) Det er såå koselig med disse "nye" vinduene dine hver måned at det nesten er fristende å adoptere denne idèen! :-)
Jeg syntes det er såå koselig!

Trollmora sa...

hver gang jeg ser nytt vindu hos deg får jeg lyst på store vinduskarmer! :) nydelig!

Muffin sa...

Tenk, november allerede. Nå har jeg sett gjennom alle kjøkkenvinduene dine, og alle er fine, men dette var helt konge. Tips: du burde lage bildebok, eller kalender av alle vinduene. Jeg ønsker meg iallfall en sånn kalender til jul :)

liven sa...

Koselige vinduet ditt Gry!!
Masse fine saker....og gardinen er jo bare nydelig!!

ha en fin mandag :o)

Hjertedamas blogg sa...

kule titteglass:DDDDD klemz

Hulda sa...

Så mye vakkert! Jeg falt jo helt for de halmkransene. De kommer til å bli vakre å pynte med til jul også. Nydelig!

Sologbolig sa...

Hei! der var du med et nytt vindu igjen og like spennende hver gang. Nydelige kranser og utrolig fin hortensiaoppsats. Så koselig med de to titteglassene også . Du er flink til å få det til. ha ein flott dag. Klem.

lilleba sa...

Det er bare sååå vakkert !
Klem !

Eirin Edvardsen sa...

så utrolig nydelig. De titteglassene falt jeg fullstendig for. Så kreativt og vakkert!

anneskreative sa...

Hei,,,,dette har liksom blott din greie,,med et nytt kjøkkenvindu hver måned.
Lekkert med tørket Hortensia,,,,det får en utrolig fin patina når de tørker,,,,
Ha en fin november,,,,
Anne

h.espe sa...

Herlig stemining i novembervinduet ditt Gry, og en flott tilnærming til julemåneden... :O)

Ha en fin kveld videre!!

Klem fra Hildegunn

tante fias sa...

Rett og slett nydelig, fikk ordentlig høst stemning her :O)

Eikerota sa...

dette likte jeg virkelig godt- skikkelig november stemning med den paletten og tørket hortensia<3. kjempefint vindu. klem grethemor

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du er sannelig en mester i vinduspynting!
Dette var lekkert, og så herlig stemning:))
Klem til deg!

Karoline sa...

Nydelig,mamma! Gleder meg til desembervinduet!

FO - 2 sa...

Virkelig flott! :)
Tørket Hortensia er fint
med vakre sjatteringer...
Takk for tipset under her, forresten.
Jeg må "snope" meg noen halmkranser også.