torsdag

Rød og hvit fluesopp

 Jeg har begynt å tenke på pynt i kjøkkenvinduet mitt i desember.
Så da jeg fant en stor gråstøpt sopp på Plantasjen for kr 99,-
kjøpte jeg den...
 og fant fram litt maling..
 Malte først soppen helt hvit, så rød på toppen,
 og deretter de hvite prikkene
 Malte så litt nøyere med en liten pensel,
 og til sist dører og vindu.
Så nå har jeg drukket kaffe, spist en mandarin og tenkt litt.
Jeg må jo prøve å få lage Desembervinduet mitt i helga.
I neste uke drar
Karoline og jeg  til Berlin!!
Vi gleder oss veldig!
Det er over 50 Julemarkeder der....
Vi kommer forhåpentligvis hjem igjen med masse
Julestemning og Julegaver.
Jeg tar gjerne imot tips vist noen har vært der!
**
Tusen takk for alle de fine komentarene,
på forrige innlegg!
De satte jeg stor pris på, dokker e nu så søt!
Klem : )

7 kommentarer:

Hulda sa...

Soppen ble jo bare superfin! Virkelig artig, og så søt. Passer supert til ditt julevindu.

Jeg har faktisk også fluesopp i innlegget i dag, av en noe mindre variant. ;)

Beth sa...

Så fin soppen ble? Gleder meg til å se desembervinduet ditt!

Yvonne sa...

søt fluesopp!

Tino sa...

Så fin den ble! Med litt rødt blir det julestemmning med en gang.

God adventshelg!
Klem T

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakker den soppen ble!
Gleder med til å se Desembervinduet:)
Ønsker deg ei trivelig adventshelg!

Eikerota sa...

Så nyyyydelig den var! Kanskje jeg må ta en tur til plantasjen. Jeg satt akkurat og laget min advendtskrans med fluesopp og lurte på hvorfor de passer så godt i jula? Fint er det nå uansett med litt giftsopp oppi all herligheten;-) God advendtstid.

Eikerota sa...

Også god tur til Berlin da! En fantastisk by, og masse bra teater på Volksb´hune om dere skulle få lyst til det;-)