søndag

Porselen med nydesignet mønster

 Jeg har designet et nytt mønster,
 så i hele helga har jeg brent porselen.
Setter det inn om morgenen, så brenner det hele dagen,
og først neste morgen får jeg se resultatet...
 Her er et lite dukkeservise.
 Detaljer av kaffekanne,
 Sukkerkopp,
 og kopper.
Her er pyntehjerter,
skal knyte en rød snor i hvert...
og kanskje litt blonder eller..?
 1. kopp i kaffeservise,
 og den første middagstalerkenen.
Dette er det jeg fikk plass til i 1. brenning.
I morgen tidlig skal jeg sjekke....
Det er like spennende hver gang.
Ønsker alle ei flott uke!

20 kommentarer:

Beth sa...

Wow, såå spennende da?
Jammen er du kreativ og flink...:-)
Dette ble jo såå flott?

Sologbolig sa...

Åh... så flott! Driver du med dette også, flinke deg. Hjertene dine var utrolig koselige, ja serviset også. Ha ei flott uke. Klem.

STEINKJERRINGA sa...

Driver du med alt mulig? Dette ble jo kjempeflott! Handler du porselen hos Astrid Alst? Da må du hilse fra Gudrun.
Så var det spørsmålet ditt: Jeg har ikke vært lærer på Fauske, men jeg gikk på skole der i 1972-73 (sekretærlinjen) og var med i skolekorpset. Så bodde jeg i Bodø fra 1989- 1999 og var lærer på Saltvern. Christel gikk der i noen år. Har kontakt med henne på FB.

liven sa...

Så fine saker!!
Du er bare så flink du Gry :o)

ha en fin ny uke :o)

May Britt sa...

Nydelig. Kommer du til å selge de små hjertene????

Orlaug sa...

Å, so fint.......jammen er du allsidig.

Velkommen til min kreative verden sa...

Dette var utrolig lekkert. Du er virkelig flink: )

hvorfor ikke... sa...

Fantastisk...blir helt målløs, jeg!

...bare såååå lekkert, så flink du er! Koppestellet er bare helt til å dåne av...Skjønner at det der er spennende! Flott mønster!

Anonym sa...

Oi,dette var flott,
så flink og kreativ
du er. :))
Ha en fiin dag.
Klem Mette.

Trollmora sa...

Wow for et nydelig nønster!!!!!

Barbros lille atelier sa...

Så utrolig flott! Nydelig mønster! Jeg er storligen imponert!

Muffin sa...

Det ble veldig bra, det kommer til å bli stor suksess :) Gleda mæ til utstillingen!

Hjertedamas blogg sa...

Så lekkert:DDD Hadde vært perfekt med slike hjerter i Hjertedamas vinduer!!! Og en kaffekopp:DDDDD klemz

Yvonne sa...

nydeligt!! du er virkelig flink altså! kan tenke meg det der ikke kan være så lett...

Berit T sa...

Åååå dette var fint. Brenner du i porselensovn?
Du er dyktig altså!

anneskreative sa...

Jøss,,,,nå imponerte du,,,eget servise å greier,,,,smiler.
Så gøy da, å kunne lage det akurat slik du vil ha det selv,,,,lekkert ble det.
Ha en fin mandag,,,,
Anne

Bestefars Verksted. sa...

Du er bare så flink Gry.....hvor henter du alle ideene fra ?? Snakk om allsidig dame du !! Jeg hadde jo bare aldri kommet på og lagd mitt eget servise.....??? Nei,du er en skjelden dame !!! Og hjertene var supersøte,allt dette må jo være supre julegaver ! Du skulle jo ikke hatt jobb frem til jul,du.......har jo mer enn nok å henge fingrene i,dyktig som du er !!! - tenker du koser deg,ja.......og det gjør i grunnen jeg også....hihiiii :)

Brit Strikkenerd sa...

Elsket de hjertene. Du er utrolig kreativ Gry, kjempe spennende å følge med deg i det nye prosjektet porselen!!

Irén T. A. Færevaag sa...

Heisann!

Svingte innom her via "Hannes lille verden" siden jeg så et lite bilde som viste hva du hadde laget.

Jeg falt pladask for designet ditt - tenker spesielt på hjertene. Nyyydelig! :-)

Tenker jeg må utforske bloggen din mer nettopp av den grunn.

Ha en fin uke!

Hilsen Irén :-)

Lunamon sa...

Å så fantastisk! De hjertene spesielt var nydelige. De bare må henge en plass med rød/lilla sløyfe eller blonder på!
Du er så kreativ. Kommer du til å selge dette via bloggen eller?
Ha en strålende nordlandskveld videre.