fredag

Tulipaner og kunst

Se så flott tulipanene ennå er,
jeg kjøpte de forrige helg.
Trodde jeg måtte kjøpe nye til denne,
men det slipper jeg.
De får meg til å tenke på våren...
og jeg synes de er så vakre.....

Jeg er så heldig å ha en akvarell som
Torgeir Schjølberg har malt.
Jeg anbefaler dere å besøke hans hjemmeside.
Han har holder til i Saltstrumen,
og for noen år siden gikk jeg på to kurs hos han.

I helgen skal jeg jobbe litt:
Har tatt med meg jobbpc'n hjem,
så jeg kan få tatt unna noe av det
som haster på jobben.
Så skal jeg male ett nytt bilde for å ha over sofaen.
Har kjøpt et lerret 100x120 cm..........
Jeg tenkte og at jeg skulle begynne å dekorere
vuggen, som jeg kjøpte på auksjon i sommer.
Til barnebarnet som er ventet i slutten av mars. : )
- har jeg tenkt å sy litt
- trim litt
og så skal jeg på konsert med
Spisskammerskoret i morgen.
Jeg har ei søster som synger der.
Så helgen kommer til å gå alt for fort...............
Ha ei fin og inspirerende helg!
Klem Gry : )

10 kommentarer:

Orlaug sa...

Kjekt når blomane varer ei stund.
Litt av nokon planer du har for helga, vert imponert om du rekk alt detta, då kan du ikkje ligge på latsida...men når det er kjekke ting går det lett.....
Ha ei god (og travel) helg!

Nita sa...

Tulipanene er nå finest før de springer ut synes jeg, slik som dine.
Den benken din var skikkelig fin, og de små krukkene i bakgrunnen: nusselige :)

Ønsker deg ei riktig god helg :)

Marias skriblerier sa...

Tulipaner er nydelig! AKkurat nå har jeg en bukett med rosa grenroser på stuebordet, vakkert det også! :)

Monicas sa...

Så fimt du hadde det på kommoden...gleder meg til å se bildet du skal male....vet du, hadde det ikke vært førr at vi har seminar i helga, så hadde æ også fort på den konserten du ska på:)---hei og hå hvor det går....ha ei fin helg

Jorun sa...

Nydelige bilder hos deg igjen. Lykke til med alt du skal utrette i helgen! Gleder meg til å følge med, for det kommer vel bilder av alt sammen!? Ha en produktiv helg!

FO - 2 sa...

Du har mye fint å fylle helgen din med Gry.
Vakre blomster, kunst og mange opplevelser. :)
Kos deg og nyt dagene.
Om du kommer innom meg så skal du få to utmekelser av meg. Den første og den siste i innlegget mitt fra i dag.
For "Det gror etter gode ord". :)
KLEM.

Mamma C sa...

Tulpaner kan man inte vara utan denna årstid. Mycket vacker tavla med ett härligt motiv.
Ha en bra lördagskväll.
Kram mamma C

Janne i Fagerlia sa...

God kveld i stua! Har vært innom bloggen din utallige ganger, men tror ikke jeg har etterlatt meg noen kommentarer ennå. Men grunnen til at jeg stadig må innom deg, er at jeg beundrer din kreativitet både på det håndverksmessige og verbale plan.

Helt enig med deg i at tulipaner gir vårfølelse. For meg er lørdag ettermiddag med kaffe, berliner-
boller og tuilipaner på bordet, en hyllest til den forestående våren.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så flotte bilder!
Skjønner ikke hva du har gjort med tulipaner som står sååå lenge?
Ha en fin søndag, kos deg!!

Tino sa...

Nydelige tulipaner. Jeg har roser som har stått siden før forrige helg. Men aldri opplevd at tulipaner står så lenge. Håper helgen din ble bra :)